2003.12.15.
Csordás Mihály, a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztály vezetője

Az évek folyamán immár az vált hagyománnyá, hogy december hónapban Csordás Mihály úr zárja tájékoztatójával előadásaink sorát.
A Városházán még nincs jóváhagyott 2004-es költségvetési koncepció. Ez akadálya lehet annak, hogy ésszerű időben szülessenek meg azok a döntések, amelyektől a várható beruházások függenek.
A 2003-as jóváhagyott költségvetésben 20 mrd forintot különítettek el közlekedésfejlesztésre, valamint felújításokra. A Nagykörúti villamos-tender 2004-ben indul. A beruházás 40 db alacsony padlós, 53 m hosszú villamos beszerzéséről szól. 2003 tavaszán kötötte meg a Főváros a Siemens Rt.-vel az erre vonatkozó szerződést. További feladatai a Közlekedési Ügyosztálynak, hogy koordinálja a 4-es metró előkészületi munkálatait, valamint a 2-es metró felújítását.
Elkészült a Főmterv Rt. közreműködésével Budapest parkolási koncepciója. Várhatóan 2004 februárjában hagyják jóvá, ezt követően májusban adhatnának ki új parkolási rendeletet. A fővárosi koalíciós pártok, valamint a parkolási társaságok is készek az együttműködésre, egységes a szemléletük.
Előtérbe került a Csepelen megvalósítandó gerincút projektje is. A csepeli önkormányzat azt írta elő, hogy még a Csepeli Szennyvíztisztító beruházásának megkezdése előtt valósuljon meg a gerincút az építési forgalom kiszolgálása miatt. Az Ügyosztály szerződést kötött a csepeli önkormányzattal, amelyben lefektették, hogy az úthoz kapcsolódó valamennyi telekvásárlást, illetve kisajátítást a csepeli szakembereknek kell elvégezniük. Ha ez megvan, akkor a tervek alapján két évre rá megvalósul a gerincút.
A Főváros jelenlegi legnagyobb közlekedési beruházása a 4-es metró előkészítése. 2003 november folyamán kiadásra került az a jogerős környezetvédelmi határozat, ami engedélyezi az új metró tervezett nyomvonalán a megvalósítást. Ezt követi most a vasúthatósági engedély megszerzése. Ennek ellenére 2004-ben a 4-es metró projektjét illetően várhatóan építési feladat nem lesz. Megszületett ugyan az ún. Metró-törvény, a Főváros és a Kormány között mégsincs írott megállapodás a beruházás kapcsán.
Még a Váci út – Róbert Károly körúti felüljárójának, valamint a Leányka utcai felüljáró felújítását tervezik a jövő évben a szakemberek a nagyberuházások mellett. Útfelújítás keretén belül az Orczy utat, valamint a Vaspálya utcát teszik rendbe. Valamint további hét útvonalon tervez a Főváros nagyterületű burkolatjavítást.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *