Kirándulásaink

A Royal Diamond Üzleti Klub az üzleti vacsorák mellet időről-időre klubkirándulásokat is szervez.

Az elmúlt 25 évben számos alkalommal keritettünk sort kirándulásokra, melyek során rengeteg érdekes helyet ismerhettünk meg. Leereszkedtünk már a Vértesi Erőmű Márkus-hegyi bányájába, jártunk a Dunaújvárosi Erőműben, ellátogattunk a MOL, az EGIS és a TVK gyáraiba, és megtekintettük az M2 felújítását és az M4 építését is. 

A közelmúltban a hidakat vettük célba. Kirándulásokat szerveztünk a Lánchíd lánckamrájába, a Kőröshegyi Völgyhídhoz, az Erzsébet híd kábelkamrájába és a Megyeri hídhoz, kirándulásaink sorát pedig egy igazán különleges helyszínnel, az M4 Központi Forgalmi Menetirányítójának látogatásával zártuk.

Lánchíd lánckamra látogatás

2017 májusában dr. Almássy Kornél, a Budapest Közút Zrt. vezérigazgatójának meghívására vacsoraestjének asztaltársasága és néhány klubtag vehetett részt azon a klubkiránduláson, melynek során a Széchenyi lánchíd budai lánckamráját és az Alagút néhány érdekesebb részét tekinthettük meg. Hodik Zoltán, a Budapest Közút osztályvezetője ismertette a híd építésének és többszöri felújításának történetét, fontosabb eseményeit. Ezt követően átadta a szót Fazekas Jánosnak, a Lánchíd hídmesterének, akinek családja generációk óta felügyeli a hidat. A híd alatti gyalogos alagútból nyílik a lánckamra lejárata. Kis csapatunk leereszkedhetett a mintegy 20 méter mélyen található lánckamrába, a tartószerkezet egyik legfontosabb pontjához. Ezután megnézhettük a hídmesteri irodát, amely az Alagút oldalában van elhelyezve. Látogatásunk során rengeteg érdekes információt tudhattunk meg a Lánchíd mindennapos, és rendkívüli karbantartásáról, a híd történetéről, és a hídmesterek foglalkozásáról. A társaság felettébb jól érezte magát, rengeteg kérdés hangzott el.

 

Klubkirándulás a Kőröshegyi völgyhídhoz

2017 őszén Szilvai József Attila, a Magyar Közút Zrt. vezérigazgatójának meghívására a Kőröshegyi völgyhídhoz szerveztünk klubkirándulást. A hidat mindenki jól ismerheti, számtalanszor átautóztunk rajta, most azonban az útpálya alatt, a híd gyomrában jártunk, míg a forgalom a fejünk felett haladt, majd az egyik pillér belsejéban elhelyezett lépcsőn ereszkedtünk le ismét a híd lábához. A völgyhíd nem csak távolról gyönyörű, de közvetlen közelről is pazar látványt nyújt.  Megtudhattuk, hogy a viadukt Magyarország leghosszabb hídja. Hosszúsága 1872 méter, legmagasabb pontja a terepszinttől 88 méter, szélessége 23,80 m. Tizenhat pillére közül a legmagasabb 79,70 méter, és a pillérek közti legnagyobb távolság 120 méter. A pillérek belseje üreges, és két pillérébe liftet is építettek, melyekre a hídvizsgálatok miatt van szükség. Bejárás közben a fenntartási feladatok mellett a híd építésének nehézségeiről és szépségeiről is hallhattunk néhány történetet.

Az Erzsébet híd kábelkamrája

2018 tavaszán az első kirándulásunkon az Erzsébet hidat kerestük fel. Már tavaly is a hidak kerültek az érdeklődés középpontjába, és ez így maradt a tavaszi kirándulásainkon is. Először az Erzsébet hídhoz látogattunk el. Ezúttal is dr. Almássy Kornél, a Budapest Közút vezérigazgatója tette lehetővé a látogatást, és Hodik Zoltánnal, a Budapest Közút osztályvezetőjével szerveztük meg a bejárást. A látogatás során ő ismertette a híd építésének és újjáépítésének a történetét, beszélt az üzemeltetés problémáiról és a híd karbantartásáról is. A hídlátogatás vezetője Tóth Krisztián hídmester volt. A budai hídfőnél, az ivócsarnoknál találkoztunk, itt található a hídmesteri irodai is. A hídfő alatt húzódó gyalogos aluljáróból lehet a kábelkamrát megközelíteni, először ide ereszkedtünk le. Ezt követően a hídfő belsejében található alagút- és lépcsőrendszeren keresztül a pályaszerkezet alatt függő szerelőjárdára mentük. A rakpart és a villamos sínek felett, közvetlenül az útpálya alatt sétáltunk ki a Duna fölé. Egészen különleges látvány volt az Erzsébet híd alulról, fejünk felett a hídon dübörgő délelőtti forgalommal alattunk a folyóval. A hídszerkezet alján egy víz- és egy gázvezeték fut át Pestre, és a tervek szerint a Főtáv is itt kívánja átvezetni a belvárost ellátó távvezetéket. A látogatás igazán emlékezetes volt, ismét olyan helyre látogatott el a Klub, ami csak nagyon keveseknek adatik meg.

Klubkirándulás a Megyeri hídhoz 

2018-ban a második tavaszi kirándulásunk helyszíne a Megyeri híd volt. Az M0-ás körgyűrű északi összekötője öt hídból áll, három vasbeton és két acélhíd alkotja. Amint tavaly a Köröshegyi völgyhíd bejárását, úgy most a Megyeri híd látogatását is Szilvai József Attila, a Magyar Közút vezérigazgatója tette lehetővé. Kis csoportunk a pesti oldalon találkozott, és Gábriel László hídmester értő vezetésével jártuk be a hidat. Az ártéri vasbeton szerkezetű híd gyomrában mentünk el a Nagy-Dunaág felett átívelő acélhídig, mely az ország első igazi ferdekábeles hídja. Egyébként a Megyeri híd Magyarország második leghosszabb hídja, összesen 1861 méter hosszú és csak a Köröshegyi Völgyhíd előzi meg a rangsorban. A főágat átívelő acélhíd pályaszerkezete alatt egy felfüggesztett, mozgó szerelőplatform található. Evvel egészen a mederpillérig utaztunk a folyó felett, miközben a hídmester mesélt a híd építéséről és a karbantartási feladatokról. A bejárás ezen szakasza is nagyon izgalmas volt, de a leglátványosabb rész csak ezután következett. A déli pilonszár belsejében található lifttel felmentünk a két pilonszárat összekötő üvegezett térbe, ahonnan elképesztő kilátás tárult elénk, egy belső lifttel pedig még tovább emelkedhettünk, és szinte a pilon csúcsából tekinthettünk le a városra.

« back to album

M4 FORGALMI MENETIRÁNYÍTÓ ÉS JÁRMŰTELEP

Az M4 Központi Forgalmi Menetirányítója és Kelenföldi Járműtelepe

2018 szeptemberében az M4 Központi Forgalmi Menetirányítójába és Kelenföldi Járműtelepére tettünk  egy látogatást klubtagjainkkal. Innen irányítják és felügyelik a négyes vonal szerelvényeit, állomásait, peronjait, mozgólépcsőit. A látogatást külön szeretnénk megköszönni Bolla Tibornak, a BKV elnök-vezérigazgatójának, aki lehetővé tette számunkra a bejárást. Az előkészítésben és lebonyolításban nagy segítséget nyújtott Bátorfi Gábor házigazdánk, a KFM üzemvezetője, dr. Ludvig László, A Simenes Mobility Kft. ügyvezető igazgatója és Babos Tivadar, a Siemens Mobility projekt vezetője. Először a járműtelepet, illetve a szerelőcsarnokot tekintettük meg, itt Bátorfi Gábor tartott részletes tájékoztatót, nem csak a napi működésről és a karbantartásról beszélt, hanem mesélt a próbaüzem több hónapos időszakáról is, amikor a szerelvényeknek hibamentesen kellett teljesíteniük az előírt futásmennyiséget. Jelenleg 15 szerelvény dolgozik a vonalon, de a forgalmi számok növekedésével s következő években új járművek beszerzése válhat szükségessé. A látogatás következő állomása a menetirányító központ megtekintése volt. Az irányító központ az épület felső emeletén helyezkedik el, innen csodálatos kilátás nyílik a járműtelepre, de az irányító központ monitorain valamennyi állomásról, peronról élő kép áll rendelkezésre. A menetirányítóban Babos Tivadar, a rendszer telepítését végző Siemens szakembere tartott részletes tájékoztatást.