2001.01.29.
Vág Péter, a BKV Rt. műszaki vezérigazgató-helyettese

Évek óta tart előadást Klubunkban Aba Botond úr, a BKV Rt. vezérigazgatója, akit januárban betegsége miatt Vág Péter helyettesített.
A cég, amely jelenleg 12.600 főt foglalkoztat, elkészítette stratégiáját. Célja a megbízható, környezetbarát közlekedés, emellett elkötelezett munkavállalói felé. Évente 14 mrd utast szállít a BKV Rt., és igyekszik utasainak minőségi utazást biztosítani. Az utasokra 44% hárul a menetdíjból, míg 26%-ot a Kormány, 30%-ot a Fővárosi Önkormányzat vállal magára.
Előkészítés alatt van a cég tarifaváltása, a zónás viteldíj kialakítása. A cél egy olyan ideiglenes tarifarendszer kialakítása, amely intelligens módon szolgálja ki az utast. 2001-ben a BKV Rt. költségvetése 60 mrd Ft, ebből 10-13 mrd Ft-ot költ beruházásra.
A cég vagyona 187 mrd Ft, ebből 75%-ot tesz ki az infrastruktúra. Vág úr előadásából megtudhattuk, hogy a Nagykörúton a BKV egyterű, alacsony padlózatú buszokat kíván a jövőben működtetni, melyet EIB hitelből kívánnak finanszírozni.
Szó esett a hannoveri villamosok beszerzéséről, valamint a metrókocsik részleges felújításáról. A tervek szerint hat év múlva kerül sor a csepeli HÉV kocsik felújítására, a Kisföldalattinál pedig öt év múlva járműpark csere indokolt.
Vág úr kitért a 2-es metróvonal rekonstrukciójára, a szellőző berendezések, valamint a mozgólépcső felújítására. 2010-re a mozgáskorlátozottak igényeinek is meg kell felelnie a közlekedésnek.
2002-ben ismét várjuk Aba urat Klubunkban.

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published.