2004.01.26.
Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója

Nyolcadik alkalommal tartott nálunk előadást Aba Botond úr. A BKV első emberének előadására ezúttal is nagy volt az érdeklődés, több, mint ötven cégvezetőt üdvözölhettünk a rendezvényen.
A nagyberuházások közül az első helyen említhetjük a DBR-Metró Projektigazgatóság aláírt szerződését. A metrón túl, a Nagykörúti villamos tendert, a másik nagy beruházást emelte ki vezérigazgató úr. A harmadik nagy beruházás a városban, amit a Főváros finanszíroz, a kelet-nyugati (2-es) metró rekonstrukciója.

BKV szervezetét radikálisan átalakították. Korábban végrehajtó és szakirányítású mátrix-struktúra működött, amiben az egyes ágazatok nagyfokú önállóságot élveztek, de még így is sok oldalról szóltak bele a munkájukba. Az eddigi struktúrát felbontva a vezetés egy lineáris rendszert alakított ki, ahol a teljes üzemeltetési feladatkört a forgalmi és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes vette át.

A beruházásokról szólva megtudtuk, hogy a nagykörúti villamos-tender infrastrukturális fejlesztései többek között a Hungária kocsiszín átalakítása, valamint a Margit-híd átépítése. A villamos ágazat további beruházásai: a Tatra járművek rekonstrukciója. A metró járművek jövőjéről írt tanulmány elkészült. Az új vonalon új járművek lesznek, a projekt részeként. A 4-es metró járműveire megvan a pénzügyi fedezet, míg a 2-es metró járműveire még nincs. 2003-ban a BKV igen előnyös szerződést kötött a Volvo Hungáriával.

A BKV szakemberei tovább tervezik az Erzsébet királyné úti pályafelújítás folytatását. Valamint a Margit-híd villamos pályájának rekonstrukcióját sürgősen el kell végezni. Szükséges továbbá a forgalomirányító- és az automatikus járműkövető rendszerek rekonstrukciója, valamint a régi számítógépek és szoftverek cseréje. Az intelligens elektronikus közlekedési rendszerek területén az Rt. jelentősen le van maradva, éppen ezért generációs váltásra készül.

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published.