2004.11.08.
dr. Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya Rt. elnök-vezérigazgatója

Másodszor tartott előadást november 8-án klubunkban dr. Bodnár Zoltán úr. A nagy érdeklődésre számot tartó vacsoraestre a Buda Mercure Szállodában került sor. A politikai viták sajnos nagy mértékben beárnyékolták az autópálya-építésekkel kapcsolatos tevékenységeket. A különböző fórumokon elhangzó bejelentések a leendő, megépülő autópálya-hosszokat illetően szakmailag teljesen megalapozatlanok voltak. Az autópálya-építési program megvalósítható, megépülő hossza 420 km. A 420 km-es program három eleme kérdéses jelenleg: – az M8-as úthoz kapcsolódó 51-es úti beruházás; – az Északi Duna-híd pályázata november közepén kerül kiírására, valamint; – az M9-es út 51-es és 54-es út közötti szakaszának megépítésére nem írtak még ki pályázatot. A határidők ennek megfelelően igen feszesek. Több olyan beruházás van folyamatban, amelyek befejezési ideje kérdéses, mert nem tudták időben elkezdeni a kivitelezők a munkálatokat. Ami 2006 végére a következő szakaszokon biztosan el lehet kezdeni a munkát: az M0-ás keleti szektora; az Északi-híd; az M0-ás déli része; az M6-os Dunaújváros alatti szakasza. 2007-ben kezdődik az új EU költségvetési ciklus. Ily módon aktuálissá válik, hogy a gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési programot a kormány felülvizsgálja. A programnak idomulnia kell az Uniós ciklushoz, annak érdekében, hogy maximalizálni lehessen az onnan megpályázható forrásokat. Ahhoz pedig, hogy 2007-ben felhasználhatóak lehessenek ezek a források az kell, hogy 2005-2006-ban előkészítettek legyenek a tervezett jövőbeni beruházások. A 2002-2006 közötti időszak a hazai autópálya-építések és hídépítések történetének egészen kivételes korszaka lesz – zárta előadását dr. Bodnár Zoltán.

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published.