2004.12.06.
Csordás Mihály, a Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztály vezetője

Az évek folyamán immár hagyománnyá vált, hogy december hónapban Csordás Mihály úr zárja tájékoztatójával előadásaink sorát. 2005-ben a városfejlesztési program keretében nagyobb hangsúlyt kap a közlekedés támogatása. Az útfelújítások mellett az útfenntartásra is több forrás jut. A 2-es metró felújítása 2004-ben kezdődött el igazán. 2005-ben folytatják a már megkezdett beruházásokat, folytatódik a Keleti pályaudvar, az Astoria, és a Batthyány tér megállók felújítása. A legnehezebb feladat a Keleti pályaudvari megállóban egy újabb, második kijárat megépítése. Ezt a munkát a felszíni forgalmi tereléssel összehangolni nagy szakmai kihívást jelent. Egy év alatt kell elvégezni az adott feladatot. A 4-es metró tíz állomásáról 2004-ben megszületett a megállapodás a kormány, a beruházó BKV Rt. és a Főváros között. Kiadásra került a sokat vitatott vasúthatósági engedélyezési terv, valamint előkészítés alatt vannak az első tenderek. Jelenleg a legjobban előkészített tender az alagútépítéssel kapcsolatos. Az alagútépítés a legkritikusabb folyamat, hiszen ez határozza meg a későbbiekben a metróépítés ütemét. 30 milliárd Forintot szán a Főváros a 2-es metró járműbeszerzésére, ha a megfelelő kormányhatározat és a metróépítésről szóló törvény megszületik. A 4-es metró első szakaszához 15 szerelvényt kell beszerezni, a második szakaszhoz további 7-et. A 2-es metró esetében 110 metrókocsit terveznek beszerezni. A cél az, hogy a 4-es metró két szakaszához, illetve a 2-es metróhoz kapcsolódó járműbeszerzések egy pályázat keretében legyenek kiírva. Megismerhettük a Főváros további közlekedésfejlesztési terveit, projektjeit 2005-ben.

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published.